⛔️ چه مواردی به صدا #آسیب می زند؟

⚠️ صحبت کردن مداوم با صدای بلند در طول روز #تارهای_صوتی را خسته می کند و به مرور زمان باعث به وجود آمدن #بیماری در تارهای صوتی می شود. سعی کنید حتما در طول روز با صدای #آهسته صحبت کرده و تنها در موارد بسیار ضروری از حجم صدای خود استفاده نمایید.

🚭 در معرض #دود سیگار، #قلیان ، #آلودگی های صنعتی، عمرانی و کشاورزی، #بوی_غلیظ و تند در هنگام پخت مواد غذایی قرار نگیرید.

😷 در صورت ضرورت برای حضور در معرض گرد و #غبار یا دود حاصل از کار با دستگاه های صنعتی، الکتریکی، مکانیکی و ...، حتما از #ماسک فیلتردار استفاده کنید.

از #آدکلن ، #اسپری های خوشبو کننده و #عطر های با بو و رایحه ی تند دوری نمایید و در صورت تمایل برای استفاده از مواد خوشبو کننده، همیشه از رایحه های ملایم بهره بگیرید.

☕️ #نوشیدنی_داغ (بویژه چای سیاه) موجب افزایش #گرفتگی_صدا می شود؛ سعی کنید به طور متناوب از دمنوش های طبیعی بدون عطر استفاده کنید و به جای قند و شکر، #عسل طبیعی و یا #کشمش و #مویز را همراه با دمنوش بنوشید.

🍦انواع #بستنی و نوشیدنی های بسیار سرد #لطافت و #شفافیت صدا را می گیرند. به مرور زمان نیز از حجم صدا کاسته و گرما و گیرایی صدا را کاهش می دهند.

آموزشگاه صداسازی #آواساز
دوستان و علاقه مندان به صدا پیشه گی را به آواساز فرا بخوانید ...

عضویت در کانال آواساز و آگاهی از آخرین فایل ها و مطالب ارسالی:
https://t.me/joinchat/AAAAAERQf6s0ELvUdfIhZg