بهترین، به روزترین و ساده ترین روش های صداسازی را اینجا بیاموزید ...

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

سوالی درباره سن بلوغ

سوال در باره ی سن بلوغ: استاد من ۱۵ سالمه و در سن بلوغ به سر میبرم . ولی چون بلوغ من نزدیک به ۲ سال زودتر از حد استانداردش شروع شد ، صدام تقریبا مردانه شده ( 80 درصد ) . ولی خب همونطور که گفتم هنوز کامل از حالت دورگه بودن در نیومده و مردانه نشده . خیلی علاقه شدید به خوانندگی دارم . خوانندگی تمام زندگی منه و نمیتونم یه روز نخونم ، چه برسه به این که صبرکنم سن بلوغم تموم بشه . فشار خیلی زیاد به خودم آوردم ، چون نمیتونم نت های بالا رو بخونم . خیلی داد زدم خیلی . تنها مشکلم تو خوانندگی هم همینه که نمیتونم اوج بگیرم . واقعا این مشکل اعصابم رو خورد کرده و دیوانه ام کرده . پدرم هم همینجوریه . ما کلا خانوادگی صدای اوج نداریم میترسم این همه که داد میزنم ( برای نت های بالا ) در آینده باعث مشکلاتی در حنجره ام بشه.

🙂 پاسخ: دوره بلوغ یک دوره طبیعی و فراگیر است که برای همه انسان ها رخ می دهد. علاقه ی شما به خوانندگی هیچ تاثیری بر روند اتمام دوره بلوغ تان ندارد. یعنی این طور نیست که چون شما علاقه فراوانی به خوانندگی دارید پس در دوره بلوغ تارهای صوتی تان را با فریاد زدن و خواندن های پرفشار و اجراهای سنگین ملتهب و دچار تنش نمایید. هر کاری اصول، قواعد و روشی دارد که بایستی رعایت بشود.
خواندن در نت های بالا با کیفیت مطلوب تقریبا مشکل 90 درصد خوانندگان است! پس مختص شما نیست. چالش پیش روی این است که چگونه بخوانیم که فشاری بر روی تارهای صوتی ایجاد نشود؟ بنابراین  راه خواندن بدون فشار در نت های بالا حتما و قطعا این نیست که هر روز بخوانید و داد بزنید، بعد از آن هم ناراحت بشوید که ای بابا! چرا نمیتوانم بخوانم؟
راه حل دو چیز است:
1. تا هنگامی که دوره بلوغ شما به پایان نرسیده (حداقل تا ورود به سن 18 سالگی) و تاثیرات بلوغ و تحولات بدن شما بویژه در تارهای صوتی و سیستم حنجره همچنان در حال انجام است بایستی از خواندن پرفشار و فریاد کشیدن به هر نحوی پرهیز کنید. در غیر این صورت پس از بلوغ باید هزینه فراوان روحی و مادی بابت اصلاح آسیب های ایجاد شده در تارهای صوتی تان بپردازید.
2. در حال حاضر سعی کنید در زمینه موسیقی دانش بیشتری کسب کنید و با استفاده از تکنیک های صداسازی، نواقص موجود را تا حدی برطرف نمایید. البته حتما و حتما تحت نظر استاد و مربی که صدا و تکنیک های صدا را بلد باشد.
موفق باشید


آموزشگاه صداسازی #آواساز
دوستان و علاقه مندان به صدا پیشه گی را به آواساز فرا بخوانید ...

عضویت در کانال آواساز و آگاهی از آخرین فایل ها و مطالب ارسالی:
https://t.me/joinchat/AAAAAERQf6s0ELvUdfIhZg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
AvaSaz

چرا باید جادوی صداسازی را انتخاب کرد؟

یک مقایسه ی ساده میان "جادوی صداسازی" و یک بسته آموزشی دیگر! لبخند

در بخش اول هر بسته ی آموزشی مقدمات و پرسش های مقدماتی که ممکن است در ذهن هنرجو وجود داشته باشد پاسخ داده می شود.

در بخش مقدماتی جادوی صداسازی، به 24 پرسش مهم پاسخ داده شده که در این تصویر قابل مشاهده است.

اما در یک بسته ی آموزشی دیگر که صفر تا صد آن کپی ناشیانه از متد استاد Brett Manning و فایل های آموزشی Singing Success است هر ده سوالی که به صورت مقدماتی پاسخ داده شده، ترجمه ی ناقص فارسی از همان فایل هایی است که برت منینگ در پکیج آموزشی خود قرار داده متعجب! یعنی گردآورنده ی این پکیج هیچ تلاشی از خود نداشته و تنها به ترجمه ی فایل هایی پرداخته که در برخی سایت های دیگر نیز ترجمه ی فارسی برخی از آن ها موجود است؛ البته سینگینگ ساکسز و برت منینگ در ایران، نماینده ی رسمی دارند که گردآورنده این پکیج به سایت همان نماینده رسمی (این سایت) هم رحم نکرده و غالب مطالب نوشتاری خود را هم از این سایت کپی می کندمردد!

این شما و این تصویر بخش اول همان پکیج آموزشی که ادعا می شود حاصل ده ها سال تلاش و تحقیق و تجربه گردآورنده استآرام!

به این نکته هم دقت کنید که فایل های آموزشی برت منینگ و سینگینگ ساکسز در فضای مجازی به وفور یافت می شود و با اندکی جستجو در اینترنت می توان تمام بسته آموزشی سینگینگ ساکسز را یافت و صفر تا صد آن را به صورت رایگان دانلود کرد! اصلا اگر خواستید خودمان برایتان می فرستیم خنده!! البته ما وکیل مدافع برت منینگ نیستیم و علاقه ای هم به حاشیه سازی نداریم اما متاسفانه چون در کشور ما، قانون کپی رایت هیچ معنایی ندارد و هر کسی می تواند مدعی استادی و ارائه پکیج و متد و سبک شودآرام فایل های رایگان برت منینگ، در ایران به علاقه مندان خوانندگی و صداپیشه گی به قیمت های گزاف فروخته می شود و دیگر هیچ!

آموزشگاه صداسازی #آواساز
دوستان و علاقه مندان به صدا پیشه گی را به آواساز فرا بخوانید ...

عضویت در کانال آواساز و آگاهی از آخرین فایل ها و مطالب ارسالی:
https://t.me/joinchat/AAAAAERQf6s0ELvUdfIhZg

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
AvaSaz

نسخه جدید جادوی صداسازی امشب منتشر می شود

آموزشگاه صداسازی #آواساز
دوستان و علاقه مندان به صدا پیشه گی را به آواساز فرا بخوانید ...

عضویت در کانال آواساز و آگاهی از آخرین فایل ها و مطالب ارسالی:
https://t.me/joinchat/AAAAAERQf6s0ELvUdfIhZg

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
AvaSaz